POB Entreprenør vokser raskt og har doblet både omsetning og ansatte de siste årene. Med interne endringer og omstrukturering, har selskapet behov for å effektivisere driften. Nye digitale løsninger fra Tempus har bidradd til å redusere tidsbruk og få bedre oversikt over prosjekter.
– Internt i selskapet møtes vi ikke ved kaffemaskinen daglig og vi har et internasjonalt miljø med arbeidstakere fra mange land. Det er derfor viktig for oss å utnytte teknologien for å drive mest mulig effektivt og forenkle kommunikasjonen. Vi fokuserer nå på digitalisering i alle ledd og har tatt i bruk Tempus tidsregistrering både i administrasjon og for alle fagarbeiderne. Vi er veldig fornøyd med løsningen og oppfølgingen, det har innfridd alle krav, sier Stine Lind, HR-rådgiver, POB Entreprenør.
Mulighetene med løsningen er mange og målet er at digitaliseringen effektiviserer prosesser i alle ledd – fra administrasjon til fagarbeider. TempusTID er designet for å gi økt kontroll over aktivitet og tidsbruk.
– Tempus leverer en tilpasningsdyktig teknologi som kan skreddersys til våre behov og det er mange muligheter til å bruke tallene bak. Med Tempus har vi tilgang til store mengder data og vi har en ”back-up” i den skybaserte løsningen. Her kan vi enkelt ta ut rapporter og statistikk som gir oss en ny forståelse for tidsbruken på ulike prosjekter. Det er et oversiktlig system som gir oss muligheten til å forvalte timebruk og overtid på en bedre måte, fortsetter Lind.
POB rullet ut systemet på rekordtid, det tok kun noen måneder før alle avdelinger og ansatte hadde tatt i bruk verktøyet som kan administreres fra både app, nettbrett og på datamaskin.
– Det har gått vanvittig bra. Ledelsen har vært flinke til å kommunisere det på en god måte internt og evaluerer kontinuerlig verktøyet for å se hva vi egentlig trenger. De ansatte var positivt overrasket over hvor enkelt det kan gjøres og at det er tilpasset vår hverdag. Det er et svært brukervennlig og oversiktlig system. Her får alle som bruker systemet en rapport hver uke hvor de ser timebruk på ulike prosjekter. Det gjør det enklere å samkjøre internt og ikke minst for våre ansatte å vite hvor mange timer og overtid man har opparbeidet seg i løpet av uken, avslutter Lind.
Er du interessert i å høre mer om TempusTID? Send oss en mail på salg@tempus.no eller ring salgssjef Line Five på telefon 920 88 177.